wtorek, 14 lutego 2012

Zdjęcie nieznajomego mężczyzny wykonane w Piotrkowie Trybunalskim

Mam w swoich zbiorach zdjęcie, otrzymane kiedyś od babci. Problem w tym, że babcia nie wiedziała kto na nim jest. Zrobione najprawdopodobniej już po I wojnie światowej o czym świadczy pieczątka zakładu fotograficznego na odwrocie z polskim napisem: Piotrków, Rokszycka 18. Na odwrocie zdjęcia jest również pisany ręcznie napis, ale zupełnie nieczytelny dla mnie. Być może przedstawia kogoś z rodziny, z Szarbska z kręgu Krupów, Krzysztofików bądź Janiszewskich, ale pewności nie mam. Może ktoś z bliższej lub dalszej rodziny wejdzie na tę stronę, a ma podobne zdjęcie w swym albumie i pomoże mi w identyfikacji? A może osoba zupełnie nieznajoma, a mająca korzenie w Szarbsku, Dąbrówce, Sulejowie bądź Piotrkowie Trybunalskim będzie wiedzieć, kogo przedstawia zdjęcie?

3 komentarze:

  1. Z przyjemnością czytam Twoje wpisy o poszukiwaniach. Wiele z nich jest takich jak moje. Chodzimy podobnymi dróżkami, choć nie jestem aż tak dociekliwy. Jak na pewno zauważyłeś, biorę trochę przykład z Ciebie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję. Zauważyłem, że masz podobny layout, ale generalnie po pierwszych Twych wpisach na blogu widzę, że ścieżki podobne, ale jednak zupełnie inne. A opowieści o Twych poszukiwaniach niezmiernie ciekawe. Zresztą opis podróży do Narewki też.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam, wstępnie ustalam nasze pokrewieństwo i tak trafiłem w końcu tutaj może coś wspomogę moimi paroma radami.
    1. Może to być napisane w języku rosyjskim.
    2. Warto to wrzucić do jakiegoś programu, do obróbki grafiki i pokombinować z kontrastem, jasnością oraz z innymi parametrami, przy czym zalecam optyczną rozdzielczość skanu fotografii na minimum 600 DPI. Czasami dzięki takim eksperymentom bardziej uwidacznia się napis.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń